Prototype Pantheon

Spellname

SpellID

Beschreibung

Stage 1 – War and Duty

Prototype of War (Primus)

Gloom Bolt

Inflicts 11241 Shadow damage to a random enemy. Cast der einfach random Damage verursacht um die Heiler zu beschäftigen.

Necrotic Ritual

The Primus calls forth several Necrotic Ritualists to usher an expanding ring of Necrosis into this realm, growing until all Necrotic Ritualists are defeated and reducing all Healing recieved by 100% and inflicting 11242 Shadow damage to all players in the effect.. 4 Adds in einer Kreuzformation channeln in die Mitte eine nach außen wachsende Voidzone. Die Voidzone wächst immer gleich schnell, auch wenn schon Adds getötet wurden. Die Adds despawnen nicht beim Phasenübergang und sobald alle getötet wurden despawnt die Voidzone.

Runecarver’s Deathtouch

The Prototype of War carves a sigil into several target’s flesh, inflicting 8993 Shadow damage every 2 sec and 149886 Shadow damage to all plaers within 8 yds upon removal, jumping to a neabry ally if not protected with Bastion’s Ward. Der 2. Pantheon in der Phase stellt einen Ward auf (blaue Diszi-Barrier). Alle Spieler, die mit dem Debuff belegt sind (im Test 2) in den Einzugsbereich des Wards laufen und dort dispellen (jeder in ein Ward), damit der Debuff nicht weiterspringt.

Prototype of Duty (Kyrian Girl)

Humbling Strikes

The Prototype of Duty strikes her current target inflicting 150054 Physical damage, and increasing damage taken from Humbling Strike by 100% for 40 sec. In Addition, the impact radiates a portion of the damage inflicted to all other players as Physical damage. 2 Sekunden Cast. Klassischer Tankswap mit Raiddmg-Komponente (ähnlich The Nine Boss). Ist der weitergeleitete Raiddmg weniger wenn der Tank CD`s zieht bzw. externals bekommt?

Ascension’s Call

Projections of ascended Kyrians watch over the Prototype of Duty in combat, forming protective wards if called upon to give their life. Adds opfern sich um das Schild zu casten, welches den Primus-Debuff negiert.

Bastion’s Ward

Upon giving their life, a protective barrier is formed reducing damage taken by Runecarver’s Deathtouch and preventing it from spreading. Damage and healing done by players in the effect reduced by 100%. Spieler mit Debuff müssen in den Ward laufen und dann dispellt werden. Es darf nur jeweils ein Spieler in jeden der Wards.

Pinning Volley

The Prototype of Duty takes to the skies to summon a barrage of Kyrian armaments towards player locations. Players hit within 8 yds of the impact suffer 14989 Physical damage and are stunned until freed, suffering 16957 Physical damage every 2 sec. Der Boss steigt in die Luft (10s Channel) und feuert Geschosse ab, die Schaden machen und Spieler bei einem Treffer festpinnen. Diese Spieler müssen dann durch DMG auf die Armaments befreit werden. Mit Hand of Protection konnten die Spieler instant aus den Speeren rausgeholt werden – der Speer bleibt aber weiterhin bestehen.

Windswept Wings

The Prototype of Duty beats her wings with tremendous force for 12 sec, repelling all players and inflicting 8244 Nature damage every 1 sec to all players. AoE DMG während des Hochfliegen-Channels

Pinned

A Kyrian armament impacts the ground with tremendous force, stunning all players within 6 yds of the impact and inflicting 16957 Physical damage every 2 sec until freed. Spieler wird aufgespießt. Muss befreit werden. Mit Hand of Protection konnten die Spieler isntant aus den Speeren rausgeholt werden – der Speer bleibt aber weiterhin bestehen.

Intermission Phase (startet sobald der erste Mob unter 50% fällt – daher beide so nahe wie möglich an 50% bringen)

Ephemeral Exhaust

The Progenitor forge exhausts raw Ephemera, inflicting 10 Cosmic damage to all players every 1 sec. Raid-DMG während der Intermission Phase

Ephemeral Fragments

The Progenitor forge arcs fragments of ephemera, inflicting 25 Cosmic damage to all players within 5 yds on impact. Voidzones die Spieler dodgen müssen.

Superheated Ephemera

The Progenitor Forge exhausts globules of superheated ephemera, reducing movement speed by 15% and inflicting 5 Cosmic damage every 2 sec for 6 sec upon impacting players. This effect stacks.

Stage 2 – Sin and Seed (Endet sobald einer der Mobs auf 50% fällt)

Prototype of Renewal (Winter Queen)

Anima Bolt

Hurls a bolt of coagulated life force, inflicting 12741 Nature damage instantly and 7494 Nature damage every 2 sec for 16 sec. Unterbrechbarer Cast. Sollte eine Kickrotation Weak Aura erstellt werden. Die NPC ID ist: 181546

Wild Stampede

The Prototype of Renewal summons a herd of wild beasts to trample enemies, inflicting 14989 Physical damage to enemies in the path and knocking them back. Tierstampede der ausgewichen werden muss. Fängt immer an einer Seite des Raumes an (Portal) und wandert dann genau durch die Mitte des kreisrunden Raumes.

Withering Seeds

The Prototype of Renewal sows seeds across the battlefield, if their life force is depleted the seeds wither, inflicting 26230 Nature damage instantly and 5995 Nature damage every 2 sec for 16 sec. This effect stacks. If healed to full the seed blooms, instantly healing all players for 18254 and increasing Healing done by all players. Seeds müssen hochgeheilt werden. Evtl. Marks verteilen oder feste Einteilung. Eine Weak Aura wurde angefragt.

Invigorating Bloom

Upon reaching full health, the Withering Seed blooms, increasing Healing done by nearby players in the effect by 25% for 30sec. Buff wenn der Seed vollgeheilt wurde.

Withering Nova

Upon withering, the seed unleashes a wave of life force, inflicting 26230 Arcane damage to all players instantly and 5995 Arcane damage every 2 sec for 16 sec. This effect stacks. Debuff wenn der Seed gestorben ist.

Animastorm

The Prototype of Renewal calls forth a storm, inflicting 8244 Arcane damage every 1 sec and silencing players not in the shelter. Hört sich nach einer typischen 100 Energy Fähigkeit an. Obwohl im Dungeonjournal erwähnt gibt es keine shelter-Flche. Der Debuff muss gegengeheilt werden (evtl. mit dem Buff der Seeds) und die Swirlies (kleine Blüten die Silencen) sollten nicht berührt werden.

Anima Shelter

Moving pockets of life shelter players from the Animastorm temporarily. Safezones für den Animastorm. Wandern im Raum umher.

Prototype of Absolution (Denathrius)

Burden of Sin

All players gain Burden of Sin as the Prototype of Absolution becomes active. Every 2 sec, Burden of Sin inflicts 6745 Shadow damage per stack. Wie in Castle Nathria.

Sinful Projection

Sinful projections of Denathrius surge forth in multiple directions after 4 sec, inflicting 14989 Shadow damage to other players and stunning them for 2 sec. Sinful Projections apply a stack of Burden of Sin to players hit by the effect. Aktuell ist im Dungeon Journal kein Spell enthalten der die Burden of Sin Stacks verringert – daher eventuell nu versuchen so wenige wie möglich zu bekommen?

Wracking Pain

The Prototype of Absolution strikes with immense power, inflicting 33724 Shadow damage to players in the direction of his current target and increasing all damage they take by 25% for 40 sec.. Tankswap Mechanik. Der Frontal kommt nicht oft genug und der Stack auf dem aktuellen Tank läuft aus. Könnte daher theoretisch solo getankt werden und ein Tank könnte beim Kicken unterstützen.

Hand of Destruction

The Prototype of Absolution pulls all players to his location and conjures an image of himself. After 6 sec, the image releases destructive energy that inflicts 44966 Shadow damage to all players, reduced based on distance. Wie in Castle Nathria. 4 Geschosse aus jedem Spieler die nicht berührt werden sollten, da man sonst gestunnt wird. Gateway in ein neues Viertel wird empfohlen.

Weak Auren

Erst nach dem PTR Test anwendbar

Map

Genereller Kampfablauf

2 Mobs werden bis 50% bekämpft, intermission, die anderen 2 Mobs werden bis 50% bekämpft – dann entweder intermission oder letzte Phase bei der alle 4 Mobs aktiv sind. Mit Bloodlust dann den schwersten Mob Nuken.

Intervalle der Spells (Heroic)