Halondrus The Reclaimer

Spellname

SpellID

Beschreibung

Stage 1 – The Reclaimer

Materialize Obelisks

Halondrus materializes multiple obelisks that begin to collect ephemera. Die Obelisken spawnen im Kreis um den Boss und die Anzahl ist auf HC Phasenabhängig (P1: 3 Stück | P2: 4 Stück | P3: 5 Stück).

Fractal Shell

The obelisk protects itself with a shield of swirling cosmic energy that absorbs 6074769 damage. Losing its Fractal Shell causes the obelisk to begin emitting Fractal Energy. das Absorb Schild der Pylone kann durch den Tankfrontal entfernt werden. Ebenso kann der darauffolgende Cast (falls die Pylon-HP erhöht wird) auch mit dem Beam gesilenced werden. In Phase 3 castet vom Start an einer der Pylone, so dass dort mit diesem Pylon angefangen werden muss.

Fractal Energy

The obelisk inflicts 3372 Cosmic damage every 1 sec to all players. Sobald das Absorb Schild entfernt wurde pulsiert der Obelisk für Damage und muss schnell getötet werden.

Dematerialize

The obelisk violently dematerializes, inflicting 299772 Cosmic damage to all players. Raidwipender Cast sobald der Pylon gesilenced wurde. Kann durch den Tankfrontal ein weiteres mal unterbrochen werden. Wahr im Heroic-Test nicht notwendig, da der Pylon in einer Rotation getötet werden konnte (siehe Video)

Reclaim

Halondrus periodically pulls orbs of ephemera from surrounding obelisks and pools. Orbs that reach Halondrus grant it a stack of Ephemeral Engine. Players who touch an orb trigger an Ephemeral Burst. Boss spawnt aus den Pools am Rande der Klippen Orbs die langsam auf ihn zufliegen und abgefangen werden müssen. Es können mehrere Orbs einer Rotation mit Immunity abgefangen werden und die Causesee-Weak-Aura mit dem Sprach-Add-On sagt die Soaks korrekt an.

Ephemeral Burst

The bursting ephemera inflicts 37472 Cosmic damage and increases damage taken from subsequent bursts by 100%. This effect stacks. Spieler die Orbs abfangen können keine weitere Orb abfangen bis der Debuff ausläuft. Laufzeit ist etwas mehr als 40s und man könnte 2er Rotationen bilden oder einfach Immunity-Spieler einteilen. Je länger eine Phase dauert, desto mehr Orbs spawnen. Es waren aber nie genug um uns zu überwältigen.

Ephemeral Engine

Gathered ephemera fuels Halondrus Ephemeral Engine, causing it to inflict 2 Cosmic damage every 1 sec. This effect stacks. Dauerhafter Buff auf dem Boss der so niedrig wie möglich gehalten werden muss. Die 2 Cosmic Damge ist wohl ein Datamining Fehler

Earthbreaker Missiles

Halondrus unleashes a barrage of missiles that detonate for 29977 Cosmic damge to players within 8.5 yds and cause an Aftershock. Nahezu alle Spieler bekommen einen Kreis, nach dem Einschlag eine erneute Explosion der Fläche. Ab und an waren 2-3 Kreise delayed (ca. 2-3 Sekunden). Es könnte sich hierbei um Absicht aber auch um einen Bug handeln.

Aftershock

The impact are reverberates with an Aftershock after 3 sec, inflicting 44966 Physical damage to players within 8.5 yds. Voidzones die an den Orten des Rocket-Barrage Einschlags entstehen.

Lance

Halondrus attacks inflict heavy Physical damage to its curent target. Standard Tankhit (eventuell keine Autoattacks)

Lightshatter Beam

Halondrus inflicts 59955 Cosmic damage and briefly silences everything in the direction of its current target. The energy lingers, inflicting 14989 Cosmic damage every 1 sec and increasing damage taken from the beam by 500% for 26 sec. This effect stacks. Tankswap Ability. Muss in die Obelisken gedreht werden.

Crushing Prism

Halondrus encases several players in prisms of light that reduce movement speed by 3% and inflict 1049 Cosmic damage every 1 sec for 16 sec. This effect stacks. Dispellbarer Debuff. Kann nicht durch Freedom-Effekte entfernt werden (Tigers Lust, Blessing of Freedom, etc.) und kommt auch auf eine sehr große Spielermenge gleichzeitig (Massdispell empfohlen). Stoneform entfernt den Debuff.

Reclamation Form

Halondrus embeds itself in the ground, inflicting 11241 Physical damage to all players each time it stakes a leg into the sand and begins to emit an Ephemeral pool. Eine kleine Animation wenn der Boss sich wieder in den Sand eingräbt die AoE-Schaden verursacht.

Ephemeral Pool

Inflicts 18736 Cosmic damage every 0.5 sec to players within the cloud of ephemera. Wolke aus Ephemera (Fissure)

Stage 2 – The Shimmering Cliffs

Spells aus Phase 1 die in P2 bleiben:

  • Earthbreaker Missiles + Aftershock
  • Crushing Prism

Relocation Form

Halondrus regains its mobility and advances deeper into the ephemeral caverns. If any obelisks remain, Halondrus Dematerializes them. Phase Transition. Passiert der cast 2x (Phases bei 80 und 50% HP)

Quaking Steps

Halondrus steps cause the earth to tremble, inflicting 7494 Physical damage to all players with each step. AoE Damage während man durch die Höhle läuft (eventuell ein guter Moment für Aura Mastery)

Detonation

The orb violently erupts, knocking all players away from its location. Inflicts 104920 Cosmic damage to players within 15yds and 11241 Cosmic damage to all other players. Eventuell Orbs als Gauntlet wie beim Quallenboss in Eternal Palace beim Runterlaufen in die nächste Ebene des Tunnels

Weak Auren

Erst nach dem PTR Test anwendbar

Map

Genereller Kampfablauf

Halondus will Orbs soaken für DMG Buff. Wir müssen dies verhindern.

Intervalle der Spells (Heroic)