Anduin Wrynn

Spellname

SpellID

Beschreibung

Stage 1 – Kingsmourne Hungers

Willpower

Aiding Anduin restores his Willpower, upon reaching 100 energy Anduin manifests the source of his Domination temporarily. Die 100 Energie stellen wohl den Phaseübergang in P2 dar. Spieler müssen im Tankfrontal stehen und dann verschiedene Adds töten/heilen je nach Rolle und damit die Energie des Bosses herstellen.

Kingsmourne Hungers

Anduin rends the soul of his enemies, inflicting 29977 Shadow damage to players in front of him and banishing their souls for 35 sec. 3.75 sec. Cast. Spieler in diesem Frontal werden in die andere Ebene (Soul-Phase) geportet wo sie durch Adds Willpower bei Anduin wiederherstellen um ihn dann bei 100 Energie in die Interemission Phase zu bringen.

Lost Soul

While players souls are banished they are able to aid the soul of Anduin. Defeating anduin’s doubt and restoring his hope grants him energy. 35s in der Soul-Ebene um möglichst viel Energie zu gewinnen. In der Soul Ebene sind pro Phase jeweils 60 Energie zu holen (20 Energie durch Tankadd, 4x Healadd mit je 5 Energie und 4x DPS-Add mit je 5 Energie). Die Adds DPS Adds laufen langsam in die Mitte und würden dann ohne Energiegewinn despawnen – sind aber voll CC/stun/snarebar). Es ist auch möglich in der Spirit-Ebene Heroism/Bloodlust zu ziehen ohne dass alle den Debuff bekommen.

               Anduin’s Despair (Tankmob): Defeat a Anduin’s Despair restores 20 energy to Anduin.

Despair

The amalgamation releases a blast of Maw energy, inflicting 100 Shadow damage to all players and creatures within 0 yards of the caster and increase their damage taken by 100% for 18 sec.. Die DPS Spieler müssen dem Tank mit seinem Add helfen – der Tank kann das Tankadd zu einem der DPS Adds für Cleave ziehen.

               Anduin’s Hope (Healermob): Restoring Anduin’s Hope grants Anduin 5 energy.

Malignant Ward

Anduin’s Hope is afflicted wit a Malignant Ward, that absorbs healing received. Dispellbarer Magic-Buff der incoming Heal des Adds absorbiert. Eventuell purgen oder durchheilen.

               Anduin’s Doubt: Defeating Anduin’s Doubt grants Anduin 5 energy.

Blasphemy

Anduin intensifies the light and darkness within several players marking them with Overconfidence or Hopelessness for 6 sec. Coming into contact with the opposing mark neutralizes the effect on both players. After 8 sec marked players explode, inflicting 22483 Twilight damage to all players within 8 yds. Coming into contact with an unmarked player or a player with the same mark also causes this explosion. Star Sign Mechanik ähnlich Star Augur oder U’unat. 2,75s Cast. Nahezu jeder Spieler (lag bei uns teilweise an ungerader Spielerzahl) bekommt entweder eine schwarze oder goldene Kugel auf den Kopf. Spieler laufen mit verschiedenen Farben zusammen um den Debuff zu clearen.

Befouled Barrier

Anduin summons a Befouled Barrier that inflicts 26230 Twilight damage to all players and creates a barrier that persists for 25sec. 75% of healing received by players within the area is redirected to the barrier. Up to 273815 healing received reduce the size of the barrier. Upon expiration, the barrier explodes inflicting 37472 Twilight damage and tainting all players, absorbing up to 273815 healing received based on the size of the Befouled Barrier. Eine Art umgekehrte AMZ. Ziel wäre es den kompletten Wert der Barriere herunterzuheilen. In verschiedenen Videos diverser Gilden standen nur die Melees in der Barrier und sind falls Sie zu low gedroppt sind kurz aus der Barriere rausgesteppt. Außerdem blieben Spieler mit Shadowword-Pain DoT oder dem DoT des Wicked Star draußen stehen.

Wicked Star

Anduin sends forth waves of dark energy that travel out and return to their origin. Players hit suffer 18736 Twilight damage every 1 sec and are unable to attack or cast spells for 4 sec. Anduin’s minions hit by a Wicked star heal 5% of their amximum healrth every 1 sec and are immune to crowd control and interrupt effects for 4sec. Prinzipiell wie die Fähigkeit Divine Star. Steht der getargetete Spieler weit genug von Anduin weg kann dem Stern ausgewichen werden. Der Stern macht auch auf dem Rückweg Schaden.

Hopebreaker

Anduin plunges Kingsmourne into the ground unleashing a wave of maw energy, inflicting 14989 Shadow damage to all players and an additional 1499 Shadow damage every 2 sec to all players. This effect stacks. Auf dem PTR völlig overtuned. AoE Fähigkeit der nicht gedodged werden konnte. Der DoT war bei 4-5 Stacks kaum noch gegenheilbar.

Dark Zeal

With each conscutive melee attack against the same target, Anduin’s attack speed increases by 7%. This effect stacks. Der Tankdebuff kann nur duch den Hit auf einen Spieler in Tankspezialisierung resettet werden. Ein DPS kann nicht einfach reintaunten.

Intermission: Remnant of a Fallen King

Grasp of Domination

The Remnant’s Domination over Anduin’s soul links them, transferring 150% of damage taken to Anduin. Ist Anduin in dieser Phase überhaupt angreifebar bzw. castet er Fähigkeiten in dieser Phase? Melee DMG auf den Remnant scheint sinnvoller da mehr Schaden transferiert wird.

Remorseless Winter

The presence of the Fallen King invokes a raging storm that inflicts 1124 Shadowfrost damage every 1 sec to all players. This effect stacks, increasing in stack count every 10sec. Durch Remorseless Winter ist sehr wahrscheinlich, dass der Remnant Arthas ist. Der immer höher stackende DoT dient als Softenrage für die Zwischenphase.

Soul Reaper

The Fallen King strikes at the target’s soul. Grants the Fallen King 100% attack speed for 8sec, inflicts 112415 Physical damage and 29977 Shadowfrost damage to the target, and increases their Physical damge taken by 150% for 15s. Tankhit (getagged als Unaffected by invulnerability und Cannot miss). 2sec. Cast.

Army of the Dead

Fiendish souls flood the arena, attacking enemies of the Fallen King. Adsummon (4 sec Cast)

Monstrous Soul

Necrotic Detonation

The abomination detonates upon reaching low health, inflicting 44966 Shadow damage to all players and reducing the effectiveness of healing and absorption effects by 100% for 10 sec. 6.5 sec. Cast mit diversen Auren in WoW-Head-Datenbank. Radius Value: 300 yards. Also wohl wirklich der komplette Raid Heal- und Schildimmun für 10s.

Unraveling Frenzy

The abomination’s rage causes it to unravel, the caster gains 5% increased Physical damage done, but loses 1% of its maximum health every 1 sec. Der Mob haut immer härter zu aber verliert passiv leben. Eventuell wird er nur gedottet und gefinished wenn man gerade ein Fenster hat um mit der 10s Healimmunity zu leben.

Fiendish Soul

Necrotic Claws

Leaps towards a target, inflicting 1125 Physical damage to all enemies within 8 yards and reducing the effectiveness of healing and absorption effects by 1%. Springen zwischen den DPS hin und her. Ob die Heal Reduction es wirklich rechtfertigt verteilt zu stehen bleibt abzuwarten. Eventuell kann man den Leap mit einer kleinen Gruppe baiten.

Soul Explosion

Upon death, the soul blasts a target area inflicting 24731 Shadow damage to players standing within 4 yards of the impact area. Bei Tod Voidzone an ihrem Todesort.

Phase 2 (wie Phase 1 mit folgenden zusätzlichen Fähigkeiten):

Grim Reflections

Anduin manifests dark images of himself throughout the arena that cast Psychic Terror. Adds die Fear chaincasten. Kann unterbrochen werden aber ob die Adds nach einer Weile despawnen oder getötet werden können ist nicht erwähnt.

Psychic Terror

The reflection lets out a psychic scream, causing all players to flee and inflicts 4497 Shadow damage every 1 sec for 8 sec. 5.5 sec. Fearcast

Intermission 2 (wie Intermission 1 mit folgenden zusätzlichen Fähigkeiten):

March of the Damned

Armies of the Damned march across the arena, players that come into contact with them are stunned, suffer 22483 Shadowfrost damage instantly and an additional 7494 Shadowfrost damage every 1 sec for 3sec.. Ähnlich Flanking Order bei 4 Kings oder den Adds bei Mythic Cenarius in Emerald Nightmare. Einfach dodgen.

Phase 3: A Moment of Clarity

Beacon of Hope

In a moment of clarity, Anduin summons a Beacon of Hope. Players that enter the are have applications of Dire Hopelessness removed, reducing the size of the barrier and creating a Fragment of Hope. Wirkt wie eine begrenzte Ressource um dem DoT auf dem Raid entgegenzuwirken. Hat Ähnlichkeiten zum Tree of Life bei Argus von Eonar. Begrenzte Aufladungen und hilft den Raid so lange wie möglich am Leben zu halten.

Fragment of Hope

Fragment of Hope removes an application of Dire Hopelessness from a player standing in the impact area. If no players are standing in the impact area the fragment bursts, inflicting 18736 Holy damage to all players. Fragment muss gesoakt werden.

Dire Blasphemy

Anduin intensifies the darkness within players afflicting them with Dire Hopelessness. Afflicted players suffer 1499 Shadow damage every 1 sec and after 1min afflicted players explode, inflicting 22483 Twilight damage to all players within 8 yds. Coming into contact with another player afflicted with Dire Hopelessness also causes this explosion. Gestaggert die Debuffs clearen in dem Beacon of Hope. Tanks und starke “tanky” Klassen wie Druids, Warlocks sollten auch spät clearen.

Empowered Hopebreaker

Anduin plunges Kingsmourne into the ground  unleashing multiple waves of maw energy, each pulse inflicts 14989 Shadow damage to all players and applies an application Hopebreaker inflicting an additional 1499 Shadow damage every 2 sec to all players. This effect stacks. AoE Nuke auf dem Raid

Fähigkeiten aus den vorherigen Phasen die 1:1 übernommen werden:

– Befouled Barrier | Wicked Star | Dark Zeal

Anduin plunges Kingsmourne into the ground  unleashing multiple waves of maw energy, each pulse inflicts 14989 Shadow damage to all players and applies an application Hopebreaker inflicting an additional 1499 Shadow damage every 2 sec to all players. This effect stacks. AoE Nuke auf dem Raid

Weak Auren

Erst nach dem PTR Test anwendbar

Map

Intervalle der Spells (Heroic)